Nawigacja

Ostatnio na forum

Najnowsze tematy
· Sprzedam zestaw Spit...
· Pierwszy wpis w 2018r
· Wolontariat Pracowniczy
· DHC-2 Beaver - Kenmo...
· Pylon Racer
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Waldek
16/11/2018 16:41
Coś się dzieje w RC-Puławy?

Rafal
21/06/2018 08:44
W galerii dodałem linka do zdjęć Wojtka M. z zawodów makiet

Adam
11/04/2018 09:30
Rafał pierwsze loty to już dawno były a w dniu wczorajszym Tomek F wykosił pierwszy raz lotnisko i loty też były.

Rafal
06/04/2018 23:49
Wiosna. Wiosna. Kiedy pierwsze loty??

Rafal
29/03/2018 02:32
Zainteresowanych pragnę poinformować, że w końcu nareście można obejrzeć materiały VIDEO na naszej stronie. Error#2036 zwalczony.

Archiwum shoutboksa

Najnowsze filmy

PZL TS-11 Iskra Jet WM Leutkirch 2015
TS-11 Iskra zbudowana przez modelarza zza ...
Oglądano 20
Kolejny Ultimate Tomka
Ultimat 2.05m oblot na lotnisku Persan
Oglądano 129
Oblot PZL P.11 w radawcu
Model Pawła z Kraśnika
skala: 1:3,5
siln...

Oglądano 133
Zawody makiet F4H-P 2017 Płock
Relacja z zawodów w klasie F4H-P
Oglądano 382
B-25 na klapach :)
drugi lot B-25 w Niebrzegowie
Oglądano 368

Współpraca




Statystyki kliknięć

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 27
· Najnowszy użytkownik: Swistak

SAE Aero Design® West 2013

 

SAE

 

Jak co roku, tak i w tym, można by więc rzec 'tradycyjnie', ekipa śmiałków z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie w składzie Krzysiek Figur, Wojtek Lorenc i Paweł Mietecki pod czujnym okiem Adama Wetoszki, lata po Amerykańskim niebie swoimi 'udżwigowcami". A po co i kto im pozwolił? Przeczytasz w dalszej części ....

 

SAE AeroDesign - to zawody których patronem i organizatorem jest firma Lockheed-Martin, w których chodzi o to, by wyłonić ekipę która zbuduje samolot zdolny podnieść największy ciężar, dlatego pisałem o lotach 'udźwigowcami'. AeroDesign jest serią zawodów, organizowanych przez amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Transportu Society of Automotive Engineers (SAE). W konkursie biorą udział studenci uczelni technicznych z całego świata. Uczestnicy zawodów mają co roku do opracowania zadanie, polegające na zaprojektowaniu i budowie modelu samolotu sterowanego radiem. Jego wielkość i rodzaj napędu ograniczona jest przez regulamin konkursu, który co roku jest zmieniany, by 'zachęcać' do projektowania coraz to nowszych konstrukcji, a nie wykorzystywaniu ubiegłorocznych. Zawody odbywają się w Stanach Zjednoczonych (w dwóch edycjach WEST & EAST), oraz w Brazylii.

 

wsospTegoroczna edycja odbywa się właśnie w ten łikęd w dniach 12-14 kwietnia 2013 w Van Nuys w stanie Kalifornia. W tym roku Polska jako jedyna reprezentuje konstruktorów z Europy i to dodatkowo w poczwórnej obsadzie, oprócz kolegów z Dęblina są także reprezentanci Wyższych Uczelni Technicznych z Warszawy, Poznania i Wrocławia. My jednak, jako RCpuławyTEAM, oficjalnie dopingujemy chłopakom z WSOSP Dęblin - każe nam tak lokalny patriotyzm i długotrwała przyjażń z ich opiekunem a naszym kolegą - Adamem. ;).

 

W tym roku, nasze 'Orły' wystawiają na próbę dwie konstrukcje w klasie Regular oraz Micro.

 

Klasa REGULAR:

  • ŁOŚ ( MOOSE )
   
moose
  • rozpietość 325cm
  • długość 200cm
  • wysokość ok. 50cm
  • profil Selig 1223
  • silnik OS MAX 61FX (10ccm)
  • masa własna 4,5Kg
  • przewidywana MTOW 18,5Kg ( w tym 14Kg ładunku)

 

Łoś ze wzgledu na restrykcje regulaminu SAE AeroDesign zbudowany został wyłacznie z materiałów klasycznych czyli balsy i sklejki. Projektowany w SolidWorks 2012-2013 wycinany na maszynie CNC. Prace Projektowane trwały od listopada, a na poczatku marca powstał pierwszy egzemplarz.

 

Klasa MICRO:

  • CZAJKA EVO ( LAPWING EVO )
lap
  • rozpietość 120cm
  • długość 106cm
  • wysokość 20cm
  • profil Selig 1223
  • silnik E max 2210/13
  • masa własna 384g
  • przewidywana MTOW 2084g ( w tym 1700g ładunku)

 

Klasa MICRO w przeciwieństwie do regulara nie jest obłożona takimi wymaganiami więc w konstrukcji użyto  włókien węglowych, skrzydla wykonane są ze styrduru a usterzenie klasycznie - balsowe.

 

W ubiegłym tygodniu modele zostały wysłane do USA. Podczas zawodów oceniana będzie m.in. ich budowa, zgodność wykonania z projektem oraz loty. Każdy model wykona od ośmiu do dziesięciu startów z coraz większym obciążeniem. W ostatnich rundach modele są tak obciążone, że często dochodzi do wielu spektakularnych katastrof.

 

Przebieg zawodów dzięki wpisom Wojtka Lorenca można śledzić praktycznie na bieżąco na stronie internetowej KMK klikając w poniższy baner:

 

Banerek KMK

 

 


 

W zawodach rokrocznie bierze udział kilkadziesiąt drużyn akademickich z Ameryki Północnej (USA, Kanada, Meksyk), Ameryki Południowej (Brazylia, Wenezela), Europy (Polska, Niemcy), Afryki (Egipt) i Azji (Indie, Turcja, Bangladesz).

 


 

SAE International jest organizacją zrzeszającą ponad 90.000 członków studentów, wykładowców, inżynierów i producentów z ponad 97 krajów, którzy dzielą się informacjami i wiedzą z zakresu inżynierii systemów mobilnych.

 


 

SAE organizuje imprezy, przyczynia się do rozwijania standardów, zajmuje się upowszechnianiem wiedzy technicznej i opracowaniem ekspertyz związanych z projektowaniem, konstruowaniem, obsługą i serwisowaniem samobieżnych pojazdów wykorzystywanych na lądzie, morzu, w powietrzu oraz w przestrzeni kosmicznej.

 


 

SAE organizuje zawody uniwersyteckie m.in. Baja SAE, Clean SnowmobileTM, Formula SAE, Supermileage, Aero Design w ramach tzw. Collegiate Design Series.

 


 

SAE International    LOCKHEED

Komentarze

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Wygenerowano w sekund: 0.11
Copyright RCpulawyTEAM © 2012